.
21/9, such a sad day haha 1 by 1 pergi tinggalkan aku, yang kakak sulungnya kembali ke Sarawak utk jalankan tanggungjawabnya, yang kakak ke-2 pergi ke KL utk sambung praktikalnya, yang ketiga hmm serious aku tk sanggup nk hadapi, ye la, aku sayang dia sgt2 kot, dia pun dah bg aku harapan dgn sblm ni tiap2 hari pggl sayang apa smua, serious aku sedih gila, tk boleh terima semua ni bila dia kata "anis nak lepas dari benda ni" mungkin ayat tu biasa2 je tapi ada mksud tersirat ,means dia mcm nak stop kan hubungan ni, wow! aku tgh gembira2 time tu dgr lagu ttbe ugh hmm sabar jela. tapi bila tgk tweet dia dgn zikry, em wechat2, tk reply apa tu smua haha jeles sgt. aku fikirkan "dgn aku mcmni, tknk chat, tapi dgn zikry tu boleh pula siap wechat2 lagi" haha takpe la. betul gak pesan kawan aku "klau dia buat semua tu means hati dia bukan 100% utk kita"..

 aku tahu dia buat mcmtu sebab utk kebaikan diri dia jugak, dia tknk hafalan dia terganggu, aku pn bukan siapa2 nak halang dia, tkde hak, apa boleh buat, nak taknak kena undur diri juga, sebab aku ni punca hafalan dia terganggu, rasa bersalah ada, rasa sedih ada, rasa kecewa pun ada, tapi terpaksa terima semua ni, sabar.

kadang2 tiap apa yg kita lakukan mesti ada 1 pengajaran, 1 semangat. bila kita dpt 2 benda tu kita boleh move on, teruskan hidup even tk dpt terima hakikat. sedih, kecewa. stress tu lumrah la kan, tapi kita kena igt, Allah psti akan bagi kita ganjaran apa yg kita buat ketika hadapi semua tu contohnhya tabah, berdoa kt Allah. hmm

apapun, the best for u, goodluck, jgn pernah lupakan fiq, maafkan salah silap afiq, afiq saayang anis :)